Landelijke campagne biologisch voedsel

Consumenten informeren over de voordelen van biologisch eten en wat het Europees biologisch keurmerk inhoudt: daarover gaat de nieuwe campagne van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). De consumentencampagne, onderdeel van Actieplan Biologisch, bestaat uit een commercial en een website. Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) lanceert een nieuwe campagne om […]

Consumenten informeren over de voordelen van biologisch eten en wat het Europees biologisch keurmerk inhoudt: daarover gaat de nieuwe campagne van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). De consumentencampagne, onderdeel van Actieplan Biologisch, bestaat uit een commercial en een website.

Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) lanceert een nieuwe campagne om consumenten te informeren over de voordelen van biologisch eten en de betekenis van het Europees keurmerk voor biologische producten. De campagne, die deel uitmaakt van Actieplan Biologisch, behelst een tv-commercial en een website: allesoverbiologisch.nl.

Uit recent onderzoek bleek dat consumenten minder vaak voor biologisch kiezen door gewoontegedrag, prijs en een gebrek aan bekendheid met het keurmerk Biologisch. De campagne beoogt deze barrières te slechten door de nadruk te leggen op de positieve aspecten van biologisch eten, zoals:

  • Gezondheid: Biologische producten bevatten vaak minder pesticiden en andere residuen.
  • Dierwelzijn: Dieren op biologische boerderijen hebben meer ruimte en krijgen voeding die is afgestemd op hun natuurlijke behoeften.
  • Milieu: Biologische landbouw is beter voor het milieu, omdat het gebruik van kunstmest en bestrijdingsmiddelen wordt beperkt.

Minister Piet Adema van LNV: “Biologisch speelt een belangrijke rol in de verduurzaming van de landbouw. We willen de vraag naar biologische producten vergroten en consumenten informeren over de voordelen. De doelstelling van Actieplan Biologisch is om het areaal biologische landbouw in Nederland in 2030 te laten groeien naar 15%.”

Naast de consumentencampagne investeert LNV ook €26 miljoen in de omschakeling naar biologische en natuurinclusieve landbouw, en €50 miljoen in de ondersteuning van een marktprogramma.

Klaverweidevlees.nl ondersteunt deze campagne om bewuster te kiezen, en niet dus voor alleen voor biologisch vlees maar ook biologische groente en fruit.
Zo dragen we samen bij aan een duurzamere landbouw en een gezondere planeet!

Bron: LNV

Biologisch vlees van de biologische slager uit Friesland.
Wij staan op verschillende markten in Friesland, waaronder Leeuwarden, Burgum, Joure en meer.
Wij zijn jouw (markt)slager van biologisch vlees uit Friesland, Slager Leeuwarden, Slager Joure, Slager Burgum,
Je kunt bij ons biologisch vlees bestellen via deze website of biologisch vlees kopen op de Markt Friesland.